English Ελληνικα

Ο Πεντάλογος της Υγείας του Αβγού

Το φρέσκο αβγό έχει πλέον καταξιωθεί στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ως ένα προϊόν πολύ υψηλής διατροφικής αξίας απαραίτητο για όλες τις ηλικίες. Το αβγό στην καθημερινότητά μας μας εξασφαλίζει υγεία και λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλές ασθένειες και παθήσεις.

1. Ενέργεια και Μυική Ανάπτυξη

Η υψηλή περιεκτικότητα του αβγού σε πρωτεΐνες βοηθά στο επίπεδο ενέργειας ενός οργανισμού, ενώ στους ενήλικες συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην αύξηση της μυικής μάζας και δύναμης. Παράλληλα εμποδίζει την απώλεια μυικής μάζας στα άτομα της τρίτης ηλικίας.

2. Μνήμη και Εγκυμοσύνη

Το αβγό είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές χολίνης. Έρευνες έδειξαν ότι η έλλειψη χολίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την μη κανονική ανάπτυξη του εμβρύου με συνέπεια τα μικρά να γεννιούνται με μειωμένη ικανότητα μνήμης.

Δύο αβγά μέσου βάρους περιέχουν 250 ml. χολίνης ή το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης μίας εγκύου γυναίκας.

Η χορήγηση αυξημένων επιπέδων χολίνης στο έμβρυο είναι ζωτικής σημασίας για την κανονική ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου, ενώ στους ενήλικες ενδυναμώνουν τη μνήμη και ενισχύουν τη δυνατότητα συγκέντρωσης.

3. Όραση και Υγεία των Ματιών

Έρευνες έδειξαν ότι τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που ανιχνεύονται στο αβγό, είναι δυνατόν να δράσουν ευεργετικά στη όραση και την προστασία των ματιών από εκφυλιστικές παθήσεις λόγω γήρατος. Τα ισχυρά καροτονοειδή λουτείνη και ζεαξανθίνη, στοιχεία που περιέχονται στον κρόκο του αβγού, παρέχουν προστασία στη φωτοευαίσθητη ρητίνη και βοηθούν στην πρόληψη της γήρανσης της κηλίδας στο κέντρο του αμφιβληστροειδούς και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη.

4. Εγκέφαλος

Η χολίνη που βρίσκεται εν αφθονία στο αβγό ανήκει στο σύμπλεγμα βιταμινών B και συμβάλλει στην παραγωγή ακετυλοχολίνης από τον εγκέφαλο, μιας ουσίας που βοηθά την γενικότερη λειτουργία του και που λειτουργεί ευεργετικά ως διαβιβαστής εντολών ή «νευροδιαβιβαστής» εντολών από τον εγκέφαλο στο νευρικό σύστημα και τους μύες.

5. Καρδιά και Κύτταρα

Τα αντιοξειδωτικά του αβγού είναι δυνατόν να δράσουν κατά και να συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία ενάντια των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου.

Όπως ακριβώς τα φρούτα και τα λαχανικά έτσι και τα αβγά περιέχουν ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το σελήνιο, ένα στοιχείο που προστατεύει το σώμα μας ενάντια στις ανεπιθύμητες βλάβες που προκαλούνται κατά τη διαδικασία μεταβολισμού του οξυγόνου.