English Ελληνικα

Η Θρεπτική Αξία του Αβγού

Το Πολύτιμο Αβγό

Είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε με ακρίβεια την ιστορική στιγμή κατά την οποία το αβγό εντάχθηκε στην καθημερινή διατροφή. Είναι πάντως γνωστή η εκτίμηση που είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τα αβγά ως δυναμωτική τροφή. Μάλιστα λέγεται ότι πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν επέτρεπαν στους αθλητές να τρώνε αβγά γιατί αυτό θα έδινε μια επίπλαστη εικόνα για την πραγματική φυσική τους κατάσταση.

Με άλλα λόγια, όπως θα λέγαμε σήμερα, η κατανάλωση αβγών πριν από τους αγώνες εθεωρείτο ως ένα είδος ντόπινγκ από το αθλητικό κατεστημένο της εποχής.

Ας απαριθμήσουμε λοιπόν ενδεικτικά κάποια απο τα «ρεκόρ» που κατέχει το αβγό:

  • Μετά το μητρικό γάλα, η πρωτεΐνη του αβγού έχει την υψηλότερη βιολογική αξία στη φύση.
  • Το αβγό περιέχει την ιδανική αναλογία αμινοξέων που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για να σχηματίσει τους ιστούς του (13 ουσιώδεις βιταμίνες και ιχνοστοιχεία).
  • Αυτά τα πλούσια εφόδια είναι απολύτως απαραίτητα στο αβγό, ώστε να επιτελεί τον κυριότερο ρόλο του στη φύση που είναι η δημιουργία ζωής.
  • Το αβγό είναι μια απο τις σημαντικότερες πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β και ειδικότερα της χολίνης, που συμβάλλουν στην ενδυνάμωση της μνήμης και τη βελτίωση της ικανότητας της αυτοσυγκέντρωσης.
  • Ο κρόκος του αβγού είναι πλούσιος σε βιταμίνη D.
  • Το αβγό περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες μπορούν να δράσουν προληπτικά έναντι στη μείωση της όρασης λόγω γήρατος. Επίσης, καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που ενοχοποιούνται για πολλές ασθένειες, και ιδιαίτερα τα καρδιακά νοσήματα και ο καρκίνος.
  • Ένα αβγό μέσου βάρους καλύπτει το 12% των ημερησίων αναγκών σε πρωτεΐνες για τον ανδρικό οργανισμό και το 14% για το γυναικείο οργανισμό.